![]() |
![]() |
||
![]() Dnia 01-07-2010 w Warszawie odbyło się spotkanie założycielskie
Polskiej Izby Odszkodowań.
Zawiązała się organizacja zrzeszająca ponad sto firm zajmujących się dochodzeniem odszkodowań. Na tym spotkaniu spośród przedstawicieli została wybrana Rada Izby, w której funkcję V-ce Prezesa Zarządu pełnić będzie m in. Prezes Protectora Mirosław Mikołajczyk. Na spotkaniu tym również został uchwalony Kodeks Etyki PIO(czytaj więcej...). KODEKS ETYKI Polskiej Izby Odszkodowań /PIO/ Firmy zrzeszone w Polskiej Izbie Odszkodowań (w skrócie PIO )jako instytucje społecznego zaufania prowadzą swoją działalność zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i z pełnym poszanowaniem niniejszego Kodeksu Etyki zachowując najwyższe standardy swojego postępowania. Kodeks Etyki Polskiej Izby Odszkodowań artykułuje podstawowe ideały i wartości etyczne przyświecające wszystkim podmiotom działającym na rynku odszkodowań i zrzeszonych w Polskiej Izbie Odszkodowań. Zasady, na których opiera się Kodeks Etyki w relacjach z Klientem są następujące: 1.członkowie PIO działają uczciwie i rozważnie z poszanowaniem interesu klientów tak by dobro klienta było zawsze na pierwszym miejscu, 2.członkowie PIO prowadzą działalność z najwyższą starannością dbając o to, by osoby działające w ich imieniu w kontaktach z klientem prezentowały odpowiednią postawę etyczną i miały odpowiednie kompetencje, 3.członkowie PIO działają w sposób budzący zaufanie i z pełnym poszanowaniem praw klienta, 4.członkowie PIO zmierzają w swoich działaniach do jak najlepszego poznania potrzeb swoich klientów, w takim zakresie, w jakim może to znaleźć zastosowanie przy tworzeniu indywidualnej oferty obsługi klienta, 5.członkowie PIO chronią informacje o klientach i dbają o to, by informacje te były wykorzystywane zgodnie z prawem i ich przeznaczeniem, 6.członkowie PIO zapewniają klientowi jasną i rzetelną informację o oferowanych usługach oraz o związanych z nimi kosztach, ryzyku i możliwych do osiągnięcia korzyściach, ułatwiając klientowi dokonanie właściwego wyboru oferty, 7.członkowie PIO starannie, rzetelnie i terminowo rozpatrują reklamacje klientów, korzystając w miarę potrzeby z polubownych form rozstrzygania sporów. Wszystkie podmioty zrzeszone w PIO dokładają wszelkich starań, by wszystkie spory pomiędzy nimi rozstrzygane były na drodze polubownej. |
|||
![]() |
|||